Tilaus- ja toimitusehdot, voimassa 1.1.2023 lähtien
1.Tilaaminen
Nettikaluste.fi:n asiakkaan tulee olla yli 18-vuotias.
Tilaaminen tapahtuu Nettikalusteen verkkokaupan sivuilla osoitteessa www.nettikaluste.fi. Tilauksesta tulee osapuolia sitova, kun Nettikaluste on lähettänyt tilausvahvistuksen sähköpostitse asiakkaalle. Nettikaluste pidättää oikeuden olla vahvistamatta tilausta, jos tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on ongelmia. Nettikaluste ilmoittaa tästä viivytyksettä asiakkaalle ja palauttaa jo maksetun kauppasumman. Osa tuotteista voi olla loppuunmyytyjä ja tieto tästä ei aina päivity reaaliajassa verkkokauppaamme. Mikäli tilaus on tehty ja tuote maksettu etukäteen pankkipainikkeilla, Nettikaluste ilmoittaa ja peruuttaa jo maksetun kauppasumman asiakkaalle mahdollisimman pian.
Tilaaminen edellyttää rekisteröitymistä Nettikalusteen asiakasrekisteriin. Rekisteröintitiedot ovat luottamuksellisia eikä Nettikaluste luovuta niitä ulkopuolisille tahoille. Asiakkaalla on halutessaan oikeus pyytää Nettikalustetta poistamaan tietonsa rekisteristä. Nettikaluste toimittaa tuotteita vain manner-Suomen alueella.
2.Hinnat ja toimituskulut
Voimassaolevat hinnat ilmoitetaan Nettikalusteen verkkokaupan sivuilla osoitteessa www.nettikaluste.fi. Tuotteen hinta on Nettikaluste.fi verkkokaupassa tilauksen yhteydessä näkyvä hintatieto, vaikka asiakas olisi nähnyt muun hintatiedon muualla Internetissä, esitteessä tai muussa yhteydessä. Jos Nettikaluste.fi-verkkokaupassa ollut hintatieto on ollut toimittajan käsityksen mukaan virheellinen, on toimittajalla oikeus peruuttaa kauppasopimus ilmoittamalla siitä asiakkaalle. Tällainen tilanne voi olla esimerkiksi lasku- tai kirjoitusvirhe.
Hinta sisältävät arvonlisäveron (ALV) 25,5%.
Nettikaluste pidättää oikeuden hintojen muutoksiin. Toimituskulut ovat kiinteät, tuotteiden lukumäärästä tai koosta riippumatta.
Toimituskulut ovat nähtävillä ostoskorissa heti, kun tuote on lisätty ostoskoriin.
3.Maksaminen
Tuotteet ja toimituskulut maksetaan ennen tilauksen toimittamista. Maksutapoina verkkokauppaamme käy pankki- ja luottokortit, pankkipainikkeet, lasku 14 päivää maksuaikaa, osamaksu. Lisätietoa maksutavoista löydät täältä.
4.Toimitusaika ja toimitustavat
Toimitusaika vaihtelee tuotteittain. Sivuilla ilmoitetut tai vahvistetut toimitusajat ovat arvioita, joiden toteutumista ei voida taata. Tarkempia tietoja toimitusajoista voi tiedustella asiakaspalvelusta puhelinnumerossa 010 200 4020.
Mikäli asiakas on tilannut useamman kuin yhden tuotteen, ne voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä. Nettikaluste ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono tai sen toimitus viivästyy Nettikalusteesta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen.
Tilaukset toimitetaan pääasiassa kuljetusyhtiöiden (Posti, Schenker, Matkahuolto tms.) kautta.
Tuotteet toimitetaan arkipäivisin kello 8-16 välisenä aikana. Mikäli asiakas haluaa tuotteen toimitettavan myöhäisempänä aikana, veloitamme iltajakelulisän 65,00€. Toimituksen yhteydessä kuljetusliikkeestä otetaan puhelimitse yhteyttä asiakkaaseen.
Nettikaluste on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä. Nettikaluste ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin se ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.
Kuljetuksen aikana saattaa aiheutua pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee HETI tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee merkitä varauma rahtiasiakirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Nettikalusteen asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.
Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Nettikalusteen asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.
Pienemmät lähetykset toimitetaan noutopisteisiin. Isommissa toimituksissa tuote toimitetaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan kerrostalon ulko-ovelle (ala-ovelle) tai niin lähelle kuin se on mahdollista. Asiakkaan tulee olla vastaanottamassa lähetystä. Nettikaluste ei vastaa kuljetusyhtiöstä johtuvista toimitusviivästyksistä.
Sisäänkannossa tuote toimitetaan asiakkaalle huoneistoon asti. Asiakkaan tulee varmistua tilaushetkellä, että tuote on mahdollista toimittaa sisälle huoneistoon niin, ettei tuotetta tarvitse purkaa pakkauksestaan. Lisäksi tulee varmistaa, että toimitettava tuote mahtuu ovista sisään eikä toimituksen esteenä ole ylitsepääsemättömiä esteitä. Nettikaluste ei hyväksy tilauksen peruutusta jos tuotetta ei ole mahdollista toimittaa sisälle asti sen koon tai toimituspaikan esteellisyyden vuoksi.
5.Peruutus
Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuote on ehditty jättää kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Peruutus tehdään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@nettikaluste.fi tai puhelimitse asiakaspalveluumme. Peruutusoikeus ei koske mittatilaustöitä.
6.Palauttaminen
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa käyttämätön tuote neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilman kuluja jos tuote täyttää “normaali postipaketin” kriteerit (paino max 20 kg ja koko max. 100×60×60 cm, Posti Oyj). Tuotteet jotka eivät ole “normaali postipakettina” lähetettävissä, asiakas on tällöin velvollinen maksamaan palautuskulut, jotka määräytyvät tuotteen painon, tilavuuden ja matkan pituuden mukaan. Tuotetta ei tällöin saa ottaa käyttöön ja sen on palautettaessa oltava olennaisesti muuttumaton luovutushetkeen verrattuna.
Asiakkaan on huolehdittava tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tuotepakkauksesta, niin että ne säilyvät uudenveroisena, käyttämättömänä ja myyntikuntoisena, kunnes asiakas on päättänyt palauttaako vai pitää tuotteen. Asiakas vastaa tuotteen myyntiarvon alentumisesta, jos tuote on otettu käyttöön tai jos se vahingoittuu asiakkaan hallussa tai palautuskuljetuksen aikana.
Nettikalusteella ei ole velvollisuutta hyvittää vastaanotettua palautusta ilman asiakkaan tekemää palautusilmoitusta. Palautusilmoitus on tehtävä 14 vrk:n kuluessa paketin vastaanottamisesta. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen ilman erillistä ilmoitusta ei riitä. Ohjeet tuotteen palauttamista varten antaa Nettikalusteen asiakaspalvelu puhelinnumerossa 010 200 4020 tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@nettikaluste.fi.
Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja liitettävä mukaan Nettikalusteen sähköpostitse lähettämä kuitti ostosta. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Nettikaluste pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja ehjiä alkuperäispakkauksessa. Tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti osoitteeseen Sotkankatu 6, 15150 Lahti. Tuotteen saavuttua Nettikalusteeseen ja Nettikalusteen hyväksyttyä palautuksen, kauppasumma palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, viimeistään 14 vuorokauden kuluttua tavaran takaisin palautuksesta. Nettikaluste suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, jollei muuta sovita sähköpostitse tai kirjallisesti. Nettikaluste ei hyväksy palautusta, jos tuote ei ole käyttämätön ja myyntikuntoinen.
Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Avatuilla hygieniatuotteilla, kuten patjat, tyynyt, peitteet ja sijauspatjat ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta.
7. Takuu
Asiakkaan tulee säilyttää Nettikalusteen lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
Nettikaluste antaa kaikille tuotteille kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Tuotteen virheestä reklamoitaessa kuluttaja ilmoittaa tuotteen alkuperäisestä viasta Nettikalusteeseen. Mikäli tuotteessa esiintyy käytöstä johtuva virhe, Nettikaluste auttaa saamaan vian korjatuksi.
Valmistajat ja maahantuojat saattavat myöntää tuotteilleen pidempiä takuuaikoja. Lisätietoja tuotekohtaisista takuuajoista saatte asiakaspalvelustamme. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.
Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Nettikaluste vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Nettikalusteen asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Asiakaspalvelu neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
Takuu ei koske:
8.Reklamaatiot
Asiakkaan tulee välittömästi, viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa, tehdä reklamaatioilmoitus väärin toimitetusta tai virheellisestä tuotteesta puhelimitse Nettikalusteen asiakaspalveluun tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@nettikaluste.fi. Tämän jälkeen virheellinen tuote palautetaan annettujen ohjeiden mukaisesti kohdassa 6 mainittuun osoitteeseen. Nettikaluste ensisijaisesti korjaa tuotteessa olevan virheen tai toimittaa asiakkaalle virheettömän tavaran kohtuullisessa ajassa. Jos takuukorjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, Nettikaluste voi päättää purkaa kauppasopimuksen kyseisen tuotteen osalta ja palauttaa kauppahinnan asiakkaalle.
Nettikaluste ei vastaa vaurioista, jotka aiheutuvat asiakkaan puolella olevasta seikasta, kuten esimerkiksi tuotteen väärinkäytöstä tai asiakkaan huolimattomuudesta. Nettikaluste ei myöskään vastaa tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta kulumisesta. Takuukorjauksen kustannukset peritään asiakkaalta, jos tuotteessa ei ole takuuehtojen kattamaa virhettä.
Asiakkaan tulee tarkastaa lähetys ja sen sisältämä tuote heti sen saavuttua asiakkaalle. Mikäli tuote on vahingoittunut rahdin aikana, pyydetään asiakasta tekemään rahdinkuljettajalle vahinkoilmoitus ja sen jälkeen ottamaan yhteyttä Nettikalusteen asiakaspalveluun.
9.Ylivoimainen este
Nettikaluste ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on Nettikalusteen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ylivoimaisia esteitä voivat olla esimerkiksi viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat ja työtaistelutoimenpiteet.
10.Riitojen ratkaisu
Tätä sopimussuhdetta koskeviin riitaisuuksiin sovelletaan Suomen lakia.
Ostoskorisi on tyhjä